Παράδειγμα μάχης: Μαγική μονομαχία

Είναι περίπου μεσάνυχτα και η απόλυτη ησυχία σπάει από μια ξαφνική βροντή. Ένα έντονο κίτρινο φως ανάβει και σβήνει, κάνοντας τον σκοτεινό πύργο να μοιάζει με φάρο, για μια στιγμή. Ο άρχοντας του κάστρου, ο μάγος Θεοδέριχος, δέχεται μια απρόσκλητη επίσκεψη από έναν παλιό γνωστό.

Σημείωση: Σε αυτή τη μάχη, ο Θεοδέριχος είναι ο ήρωας, ενώ ο Ζήνωνας παίζεται από τον Κριτή. Αυτό σημαίνει ότι ζάρια ρίχνει ο Θεοδέριχος, ενάντια σε στόχους όπως 11+ ή 19+.

Θεοδέριχος
Μάγος επιπέδου 4, βαθμός 10
Άμυνα +0/+0
Αντοχή +0
ΑΝ +2, ΜΥ +7, ΣΩ +2
Πάλη/ευστάθεια +0/+0
Πρωτοβουλία +0
Επίθεση +0/+0

Ζήνωνας
Μάγος επιπέδου 5, βαθμός 8 ή 19+
Άμυνα 11+/11+
ΑΝ 13+, ΜΥ 18+, ΣΩ 13+
Πάλη/ευστάθεια 11+/11+
Πρωτοβουλία 11+
Επίθεση 11+/11+

250 κοινά στοιχειακά της Γης (αντιμετωπίζονται ως μονάδα, σύμφωνα με τους κανόνες για μεγάλες μάχες)
Άμυνα 14+/10+
Αντοχή 26+
Αντανακλαστικά 11+
Επίθεση 21+
Ζημιά 26+ κρούση 

ΠΡΙΝ ΤΗ ΜΑΧΗ
Ο μάγος Ζήνωνας, από την ασφάλεια ενός μακρινού λόφου, χρησιμοποιεί τη διόραση για να παρακολουθήσει τον Θεοδέριχο, που κοιμάται στο υπνοδωμάτιό του. Έχει ήδη ενεργό το ξόρκι όραση αοράτων.

Στη συνέχεια εκτελεί τη στοιχειακή στρατια της Γης για να αφυπνίσει 250 κοινά στοιχειακά από χώμα και πέτρα, ανοίγοντας μεγάλες τρύπες στο έδαφος γύρω από τον λόφο που στέκεται. Τα στοιχειακά μπορούν να ενεργήσουν από τον επόμενο γύρο. Η εκτέλεση αυτού του ξορκιού θα διακόψει προσωρινά τη διόραση μετά από έναν γύρο, αλλά δεν πειράζει, αφού ο Ζήνωνας έχει ήδη μελετήσει τον χώρο αρκετά για το επόμενο βήμα.

ΓΥΡΟΣ ΕΝΕΔΡΑΣ
Ο Ζήνωνας ανοίγει μια πύλη δίπλα του, το άλλο άκρο της οποίας οδηγεί στο υπνοδωμάτι του Θεοδέριχου. 

Η λάμψη και ο θόρυβος ξυπνάνε τον Θεοδέριχο, ο οποίος δεν μπορεί να δράσει στον γύρο ενέδρας (αλλά και να μπορούσε, είναι ζαλισμένος και δεν εκτελεί ενέργειες για 1 γύρο μόλις ξυπνήσει).

Τα στοιχειακά αρχίζουν να περνούν μέσα από την Πύλη, αν και είναι μια αργή διαδικασία. Μόλις όμως το πρώτο φτάνει δίπλα στο κρεβάτι του Θεοδέριχου, ενεργοποιεί έναν ρούνο προφύλαξης. Η παγίδα προκαλεί ζημιά κεραυνού 10.

Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (18) + 10 = 28: Επιτυχία
Θεοδέριχος: Ζημιά κεραυνού d20 (5) + 10 = 15: Αποτυχία. Η ζημιά είναι περιορισμένη, άλλωστε τα περισσότερα στοιχειακά δεν έχουν καν περάσει την πύλη ακόμη.

Ο Θεοδέριχος δεν παίρνει ζημιά, γιατί ταυτόχρονα συμβαίνει κάτι ακόμα: Ο ρούνος προφύλαξης συνοδεύεται από έναν νοητικό συναγερμό, ο οποίος έχει επιλεγεί ως το έναυσμα για ένα ενδεχομενικό του Θεοδέριχου. Το ενδεχομενικό ενεργοποιεί μια τηλεμεταφορά, με την οποία ο Θεοδέριχος μεταφέρεται στιγμιαία σε ένα ασφαλές δωμάτιο, στα υπόγεια του κάστρου του.

ΠΡΩΤΟΣ ΓΥΡΟΣ
Ο Θεοδέριχος πρέπει να ρίξει ζαριά αιφνιδιασμού (στόχος 8+). Αν δεν έχει αιφνιδιαστεί, θα ρίξει ζαριά πρωτοβουλίας ενάντια στον Ζήνωνα (Πρωτοβουλία 9+).

Θεοδέριχος: Αιφνιδιασμός d20 (15) + 0 = 15: Επιτυχία

Θεοδέριχος: Πρωτοβουλία d20 (4) + 0 = 4: Αποτυχία

Ο Ζήνωνας ενεργεί πρώτος και εκτελεί ξανά τη διόραση. Κοιτάει το υπνοδωμάτιο. Βλέπει πως τα στοιχειακά συρρέουν μέσα αλλά δεν κυνηγούν κάποιον εχθρό και καταλαβαίνει ότι ο Θεοδέριχος έχει φύγει. Στη συνέχεια, εκτελεί τον εντοπισμό, με ισχύ 8 (19+).

Θεοδέριχος: Μυαλό d20 (12) +  7 = 19: Επιτυχία. Ο Ζήνωνας δεν καταφέρνει να τον εντοπίσει.

Ο Θεοδέριχος εκτελεί την αληθή όραση.

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΓΥΡΟΣ
Αφού δεν μπορεί να εντοπίσει τον Θεοδέριχο, ο Ζήνωνας αποφασίζει απλώς να ληστέψει τον πύργο του. Εκτελεί τη σφαίρα ατρωσίας και ακολουθεί τα στοιχειακά του μέσα από την πύλη.

Ο Θεοδέριχος εκτελεί τον εντοπισμό. Πρέπει να νικήσει πρώτα ενάντια στη σφαίρα ατρωσίας (ισχύς 8, 19+) και έπειτα ενάντια στην αποφυγή Μυαλού του Ζήνωνα (18+).

Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (20) + 10 = 30: Επιτυχία.
Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (11) + 10 = 21: Επιτυχία. Τώρα γνωρίζει τη θέση του εχθρού του, μέσα στον ίδιο του τον πύργο.

ΤΡΙΤΟΣ ΓΥΡΟΣ
Ο Ζήνωνας χρησιμοποιεί τη μεταμφίεση για πάρει τη μορφή ενός κοινού στοιχειακού γης.

Ο Θεοδέριχος χρησιμοποιεί τη διόραση για να δει τα πάνω δωμάτια του πύργου του. Με την αληθή όραση, εύκολα εντοπίζει τον Ζήνωνα ανάμεσα στα αληθινά στοιχειακά.

ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΓΥΡΟΣ 
Τα στοιχειακά του Ζήνωνα, πλέον, πλημμυρίζουν τα δωμάτια, τους διαδρόμους και τις σκάλες του πύργου. Ο ίδιος ψάχνει τη βιβλιοθήκη του Θεοδέριχου.

Ο Θεοδέριχος εκτελεί το δέρμα από βράχο.

ΠΕΜΠΤΟΣ ΓΥΡΟΣ 
Ο Ζήνωνας αρχίζει τη ληστρική επιδρομή στη βιβλιοθήκη.

Ο Θεοδέριχος εκτελεί τη διαστασιακή δρασκελιά (ενέργεια κίνησης) και εμφανίζεται στη βιβλιοθήκη, 6 μέτρα μακριά από τον Ζήνωνα και ανάμεσα στα στοιχειακά του. Αμέσως ρίχνει τη μυστική λέξη στον Ζήνωνα (ελεύθερη ενέργεια).

Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (9) + 10 = 19: Επιτυχία. Η μυστική λέξη διαλύει τη σφαίρα ατρωσίας του Ζήνωνα.

Αυτό ενεργοποιεί ένα προηγηθέν ενδεχομενικό του Ζήνωνα, το οποίο δημιουργεί άμεσα μια νέα σφαίρα ατρωσίας.

Ο Θεοδέριχος, όμως, δεν έχει τελειώσει ακόμη. Ως ενέργεια επίθεσης, εκτελεί τη θανατερή θρηνωδία. Αυτό το ξόρκι προκαλεί ζημιά βεβήλωσης, δηλαδή η Αντοχή του Ζήνωνα είναι όσο το Σώμα του, άρα 13+. Η Αντοχή των στοιχειακών είναι 25+, αφού τα αντιμετωπίζουμε ως ομάδα.

Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (19) + 10 = 29: Επιτυχία. Περνάει τη σφαίρα ατρωσίας.
Θεοδέριχος: Ζημιά βεβήλωσης d20 (11) + 10 = 21: Επιτυχία στο δεύτερο στάδιο ενάντια στον Ζήνωνα, ο οποίος δέχεται δύο λαβωματιές και παίρνει ένα επίπεδο κόπωσης για να μην μείνει εμβρόντητος.

Το ξόρκι είναι επίθεση περιοχής και κάνει +2 επιπλέον ζημιά στα στοιχειακά, δηλαδή 23 ενάντια σε Αντοχή 25+, αποτυχία. Ορισμένα, εδώ κι εκεί, ίσως πέφτουν νεκρά, αλλά τα περισσότερα είναι ακόμη ενεργά.

ΕΚΤΟΣ ΓΥΡΟΣ
Ο Ζήνωνας είναι σε δύσκολη θέση, αλλά ακόμη επικίνδυνος. Εκτελεί την παρεμβολή, η οποία κάνει τη χρήση μαγείας δύσκολη (ισχύς 8, με −1 από την κόπωση, 18+).

Τα στοιχειακά επιτίθενται αυτοκτονικά στον Θεοδέριχο, αλλά η ζημιά τους, υπολογισμένη χωρίς τον συντελεστή μονάδας για τον μεγάλο αριθμό τους, είναι πολύ χαμηλή για να διαπεράσει το δέρμα από βράχο (ισχύς 10). Ο Θεοδέριχος είναι άοπλος, επομένως δεν εκτελεί αντεπιθέσεις.

Ο Θεοδέριχος χρησιμοποιεί ξανά τη μυστική λέξη.

Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (18) + 10 = 28: Επιτυχία. Καταφέρνει να εκτελέσει το ξόρκι, παρά την παρεμβολή.
Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (14) + 10 = 24: Επιτυχία. Η μυστική λέξη διαλύει τη σφαίρα ατρωσίας και αυτή φορά δεν υπάρχει κανένα ενδεχομενικό για να την ξανασηκώσει.

Στη συνέχεια, εκτελεί πάλι τη θανατερή θρηνωδία.

Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (2) + 10 = 12: Αποτυχία. Η παρεμβολή εμπόδισε το ξόρκι.

ΕΒΔΟΜΟΣ ΓΥΡΟΣ
Ο Ζήνωνας διατάζει τα στοιχειακά να αρπάξουν τον Θεοδέριχο και, με μια διαστασιακή δρασκελιά, επιστρέφει στο υπνοδωμάτιο και περνάει μέσα από την ανοιχτή πύλη του.

Τα κοντινότερα στοιχειακά προσπαθούν να πιάσουν τον Θεοδέριχο σε λαβή (επίθεση 14+, πάλη 19+). Ο Κριτής αποφασίζει πως είναι σωστότερο να τα αντιμετωπίζει ως μεμονωμένα όντα, σε αυτή τη φάση της μάχης. Έξι στοιχειακά μπορούν να κυκλώσουν τον Θεοδέριχο.

Θεοδέριχος: Άμυνα σώμα με σώμα d20 (13) − 4 (άοπλος) = 9: Αποτυχία.
Θεοδέριχος: Ευστάθεια d20 (13) + 0 = 13: Αποτυχία. Καθώς το πρώτο στοιχειακό τον πιάνει και τον κρατάει σε λαβή, ο Θεοδέριχος έχει επιπλέον −4 στην Άμυνα.

Θεοδέριχος: Άμυνα σώμα με σώμα d20 (15) − 8 = 7: Αποτυχία. Τα υπόλοιπα στοιχειακά δεν χρειάζεται να ρίξουν ζαριά για να τον βάλουν σε λαβή, αφού είναι ήδη σε λαβή.

Θεοδέριχος: Άμυνα σώμα με σώμα d20 (17) − 8 = 9: Αποτυχία.

Θεοδέριχος: Άμυνα σώμα με σώμα d20 (9) − 8 = 1: Αποτυχία.

Θεοδέριχος: Άμυνα σώμα με σώμα d20 (3) − 8 = −5: Αποτυχία.

Θεοδέριχος: Άμυνα σώμα με σώμα d20 (12) − 8 = 4: Αποτυχία. Και τα έξι τον έχουν αρπάξει.

Ο Θεοδέριχος θέλει να ξεφύγει με μια διαστασιακή δρασκελιά, αλλά δεν μπορεί να εκτελέσει ξόρκια. Πρέπει να ξεφύγει από τη λαβή, κάτι πολύ δύσκολο, αφού πρέπει να νικήσει και τα έξι στοιχειακά που τον κρατούν με έξι πετυχημένες ζαριές πάλης, πιθανότητα μία στο εκατομμύριο (κυριολεκτικά).

Θεοδέριχος: Πάλη d20 (18) + 0 = 18: Αποτυχία.

Ο Θεοδέριχος βλέπει ότι δεν μπορεί αν ξεφύγει από τη λαβή, οπότε τερματίζει εκούσια το δέρμα από βράχο.

ΟΓΔΟΟΣ ΓΥΡΟΣ
Ο Ζήνωνας κλείνει την πύλη και εκτελεί τη γιατρειά σώματος.

Ζήνωνας: Ζαριά ανάρρωσης d20 (7) + 8 − 1 (κόπωση) = 14: Επιτυχία. Διαγράφει μία λαβωματιά.

Ένα στοιχειακό της Γης διατηρεί τη λαβή. Δεν χρειάζεται να ρίξει ξανά το ζάρι για αυτό. Τα άλλα πέντε εκτελούν κίνηση πάλης για να προκαλέσουν ζημιά στον Θεοδέριχο.

Θεοδέριχος: Πάλη d20 (12) + 0 = 12: Αποτυχία.
Θεοδέριχος: Αντοχή d20 (10) + 0 = 10: Αποτυχία στο δεύτερο στάδιο. Παίρνει δύο λαβωματιές και είναι εμβρόντητος.

Ωστόσο, τα υπόλοιπα στοιχειακά δεν προλαβαίνουν να χτυπήσουν, καθώς οι λαβωματιές ενεργοποιούν το τελευταίο ενδεχομενικό του Θεοδέριχου, το οποίο ενεργοποιεί μια ακόμη τηλεμεταφορά στο ασφαλές δωμάτιο. Ο μάγος εξαφανίζεται με μια λάμψη.

Αν και ασφαλής, ο Θεοδέριχος δεν μπορεί να δράσει σε αυτόν το γύρο γιατί είναι εμβρόντητος.

ΕΝΑΤΟΣ ΓΥΡΟΣ
Ο Ζήνωνας εκτελεί μία ακόμη γιατρειά σώματος.

Ζήνωνας: Ζαριά ανάρρωσης d20 (17) + 7 = 24: Επιτυχία. Διαγράφει την τελευταία του λαβωματιά.

Τα στοιχειακά περιφέρονται στον πύργο μόνα τους, άσκοπα.

Ο Θεοδέριχος γνωρίζει ακόμη τη θέση του Ζήνωνα, αφού ο εντοπισμός είναι ακόμη ενεργός. Αποφασίζει να μη χάσει χρόνο και, παρά τις λαβωματιές και την ενεργή παρεμβολή, εκτελεί τη διόραση με μια ενέργεια κίνησης.

Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (11) + 10 = 21: Επιτυχία. Η διόραση εκτελείται και βλέπει τον Ζήνωνα, πάνω στον φαγωμένο λόφο. 

Με μια ενέργεια κίνησης, του ρίχνει την τελική κατάρα, μέσα από τη διόραση.

Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (5) + 10 = 15: Αποτυχία. Η παρεμβολή εμποδίζει το ξόρκι.

ΔΕΚΑΤΟΣ ΓΥΡΟΣ
Ο Ζήνωνας, ανοίγει μια πύλη για το κάστρο του, ως πλήρη ενέργεια.

Ο Θεοδέριχος, τυφλός από μίσος, σταματάει να διατηρεί τη διόραση και ρίχνει το νέφος θανάτου, ως πλήρη ενέργεια. Το ξόρκι προκαλεί φθορά Κράσης 10 και ο Ζήνωνας αμύνεται με σώμα, δηλαδή 13+.

Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (16) + 10 = 26: Επιτυχία. Το ξόρκι εκτελείται επιτυχώς.
Θεοδέριχος: Ισχύς d20 (19) + 10 = 29: Επιτυχία. Ο Ζήνωνας χάνει 10 πόντους Κράσης. Επειδή είχε Κράση 10, είναι νεκρός.

Με τον θάνατο του Ζήνωνα, όλα τα στοιχειακά της Γης στον πύργο γίνονται και πάλι χώμα και πέτρες. Ο Θεοδέριχος θα πρέπει να κάνει αρκετή καθαριότητα στο σπίτι του... 

Σχόλια: Μακρόσυρτη και θα μπορούσε να είχε διακοπεί σε πολλά σημεία, αν ο ένας ή και οι δύο μάγοι αποφάσιζαν νωρίτερα ότι "άσ'το, δεν αξίζει. Θα ξεκουραστώ και θα τον πιάσω άλλη μέρα!". Παρόλα αυτά, ήθελα να το πάω μέχρι τέλους και, στη βιασύνη αυτή, έκανα μεγάλο λάθος με την αντεπίθεση του Θεοδέριχου, η οποία τον οδήγησε ανάμεσα στα στοιχειακά και λίγο έλειψε να του στοιχήσει τη ζωή. Έτσι χρειάστηκαν και οι κανόνες πάλης!