Αντεπιθέσεις

Στο ΑΝΔΡΑΓΑΘΗΜΑ, οι επιθέσεις σώμα με σώμα προκαλούν άμεση αντεπίθεση από τον στόχο. Εδώ θα αναφέρω μερικές διευκρινιστικές περιπτώσεις και θα εξηγήσω τη θεωρία πίσω από αυτό.

Διευκρινιστικά, ή πότε δεν προκαλείται αντεπίθεση
Δεν κάνεις αντεπίθεση αν δεν είσαι σε θέση να επιτεθείς (προφανώς), αν ο εχθρός είναι εκτός εμβέλειας (έχει μακρύτερο όπλο και σε χτυπάει από τη δεύτερη γραμμή), αν είσαι άοπλος ή αν δεν θέλεις. Επίσης μια αντεπίθεση δεν προκαλεί με τη σειρά της αντεπίθεση, για προφανείς λόγους.

Γιατί αντεπιθέσεις;
Στην προσωπική μάχη σώμα με σώμα, οι αντιμαχόμενοι γενικά στέκονται σε απόσταση ακριβώς έξω από την εμβέλεια του όπλου τους και κάνουν ένα βήμα ή μια προβολή για να φτάσουν τον αντίπαλο.

Ο βασικός κανόνας στη μάχη είναι, πως όταν βρίσκεσαι σε σημείο που μπορείς να χτυπήσεις, μπορείς και να χτυπηθείς (*εκτός αν υπάρχει σημαντική διαφορά στο μήκος των όπλων, βλέπε πάνω).

Αυτά είναι προφανή σε μονομαχία, αλλά ισχύουν και σε μάχη ένας εναντίον πολλων. Αν τέσσερις ξιφομάχοι περικυκλώσουν έναν μοναχικό, ο ένας μπορεί θεωρητικά (και ανάλογα με την ικανότητά του) να κόψει όποιον μπαίνει σε εμβέλεια επίθεσης.

Τι σημαίνει αυτό για το παιχνίδι;
Για ήρωες που είναι ικανοί στη μάχη σώμα με σώμα, αυτός ο κανόνας είναι σίγουρα ευνοϊκός, αφού πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες να εξουδετερώσουν έναν εχθρό. Ένας μαχητής που δέχεται επίθεση από πολλούς κατώτερους εχθρούς μπορεί, θεωρητικά, να τους ξαπλώνει κάτω τόσο γρήγορα όσο έρχονται.

Για ήρωες που δεν είναι τόσο ικανοί στη μάχη σώμα με σώμα, είναι ξεκάθαρα πρόβλημα. Πρέπει να σκεφτείς καλά αν αξίζει να χωθείς, ρισκάροντας μια επικίνδυνη αντεπίθεση, ή αν είναι καλύτερο να βοηθήσεις την ομάδα σου αλλιώς.

Για τον Κριτή, αυτός ο κανόνας σημαίνει ότι μοναχικοί ισχυροί εχθροί και τέρατα ("boss monsters") δεν θα γίνουν πινιάτα ανάμεσα στους ήρωες που χώνονται αδιακρίτως για να προσθέσουν ακόμη μία επίθεση στον σωρό.

Για το παιχνίδι γενικότερα, οι αντεπιθέσεις κάνουν τη μάχη σώμα με σώμα πιο γρήγορη (και επικίνδυνη) συγκριτικά με βολές ή ξόρκια, αφού σε κάθε γύρο μάχης δίνονται, αναλογικά, περισσότερες ευκαιρίες για εξουδετέρωση κάθε συμμετέχοντα σε μάχη σώμα με σώμα.

Συνοψίζοντας...
Ο κανόνας των αντεπιθέσεων στο ΑΝΔΡΑΓΑΘΗΜΑ κάνει τη μάχη ρεαλιστική και στρατηγικά ενδιαφέρουσα. Βασισμένες στην αρχή ότι όποιος μπορεί να χτυπήσει, μπορεί και να χτυπηθεί, οι αντεπιθέσεις ανταμείβουν τους ικανούς μαχητές, ενώ παράλληλα αναγκάζουν τους λιγότερο μαχητικούς χαρακτήρες να σκεφτούν καλά πριν εμπλακούν σε άμεση σύγκρουση. Για τον Κριτή, παρέχει έναν φυσικό μηχανισμό προστασίας των μοναχικών εχθρών από κωμική περικύκλωση, ενώ κάνει τη μάχη σώμα με σώμα πιο δυναμική, γρήγορη και επικίνδυνη.