ΑΝΔΡΑΓΑΘΗΜΑ για το Foundry Virtual Tabletop

Το ΑΝΔΡΑΓΑΘΗΜΑ πλέον υποστηρίζει παιχνίδι μέσω virtual tabletop 100%, στο Foundry VTT!

 Πρώτα από όλα, χωρίς να χάνουμε χρόνο, εδώ είναι ο σύνδεσμος.

ΑΝΔΡΑΓΑΘΗΜΑ στο FoundryVTT 

Και τώρα τα βασικότερα στοιχεία:

Δίγλωσσο

  • Το σύστημα είναι διαθέσιμο τόσο στα αγγλικά, όσο και στα ελληνικά. Προφανώς, αφού το παιχνίδι είναι γραμμένο εξολοκλήρου στα ελληνικά, είναι και η επιλογή που προτείνω, ενώ η αγγλική εκδοχή, αν και λειτουργική, μπορεί να χρειάζεται αλλαγές/βελτιώσεις.
  • Αν μπεις πρώτη φορά, θυμίσου να αλλάξεις τη γλώσσα in-game στα Foundry settings. 

Φύλλο ήρωα

  • Γρήγορη και εύκολη δημιουργία ήρωα με το ισχυρό σύστημα πόντων του παιχνιδιού, σε ένα εύχρηστο GUI.
  • Το σύνολο πόντων εμπειρίας για ήρωες το αποφασίζει ο Κριτής.
  • Όταν η δημιουργία ήρωα έχει ολοκληρωθεί, ο Κριτής μπορεί να κλειδώσει το φύλλο ήρωα. Όσο είναι κλειδωμένο, κανένα χαρακτηριστικό δεν μπορεί να μειωθεί πλέον και δεν επιστρέφονται πόντοι. Αν έχει γίνει κάποιο λάθος, ο Κριτής μπορεί να φυσικά να το ξεκλειδώσει.
  • Κάνονας κλικ σε οποιοδήποτε νούμερο στην καταγραφή ρίχνεις το ζάρι με τον αντίστοιχο συντελεστή.

Δευτερεύοντες χαρακτήρες

  • Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες δεν έχουν τα όρια πόντων εμπειρίας που έχουν οι ήρωες.
  • Οι πόντοι εμπειρίας στους δευτερεύοντες χαρακτήρες δεν μπορούν να πειραχτούν από τους παίκτες, μόνο από τον Κριτή.
  • Τα χαρακτηριστικά κάθε δευτερευόντος χαρακτήρα μπορούν να εμφανίζονται ως νούμερα-στόχοι (το βασικό στιλ του παιχνιδιού) ή ως συντελεστές, με ένα κουμπί.
  • Τα χαρακτηριστικά κάθε δευτερεύοντως χαρακτήρα μπορούν να εμφανίζονται στις πληροφορίες μάρκας (δες παρακάτω) ή να κρύβονται από τους παίκτες, με ένα κουμπί.

Εξοπλισμός (γενικά)

  • Τα διάφορα είδη αντικειμένων έχουν διαφορετικά φύλλα και είναι πολύ εύκολα στη χρήση.
  • Τα βασικά είδη αντικειμένων είναι: Όπλα, Θωράκιση, Πολεμοφόδια, Ποικίλα αντικείμενα/εξοπλισμός, Ποικίλα στοιβαζόμενα, Ξόρκια.
  • Οι ασπίδες δημιουργούνται ως Όπλα. Οι ελαφρές ασπίδες διακρίνονται με ένα κλικ στο πεδίο "Ελαφρύ όπλο".
  • Τα αυστηρά εκηβόλα όπλα (τόξα, ακόντια) διακρίνονται με κλικ στο πεδίο "Εκηβόλο όπλο".

Καρτέλα εξοπλισμού

  • Τα όπλα (και οι ασπίδες) και τα πολεμοφόδια στις θέσεις γρήγορων αντικειμένων και στη θέση ασπίδας μπορούν να εμφανίζονται στη μάρκα με δεξί κλικ ή ενεργοποιώντας το αντίστοιχο πεδίο στα φύλλα αντικειμένων
  • Τα όπλα πρέπει να τοποθετούνται στα γρήγορα αντικείμενα για να εμφανιστούν στα χαρακτηριστικά στην καταγραφή.
  • Οι ασπίδες πρέπει να τοποθετούνται στη θέση ασπίδας για να δώσουν τον συντελεστή στην Άμυνα.
  • Η θωράκιση πρέπει να τοποθετηθεί στη θέση κορμού για να δώσει τον συντελεστή στην Αντοχή.
  • Οι δαυλοί που είναι στα γρήγορα αντικείμενα και εμφανίζονται στη μάρκα ενεργοποιούν αυτόματα φως (η προεπιλεγμένη διάρκεια 1 ώρας παιχνιδιού μπορεί να ρυθμιστεί στις επιλογές).

Καρτέλα μαγείας

  • Η καρτέλα μαγείας είναι απενεργοποιημένη για ήρωες και δευτερεύοντες χαρακτήρες χωρίς πρόσβαση σε ξόρκια.

Επιπτώσεις κατάστασης

  • Οι διάφορες καταστάσεις στην καρτέλα κατάστασης μπορούν να εμφανίζονται στη μάρκα επιλέγοντας το πεδίο "εμφάνιση", στο φύλλο κατάστασης.
  • Δεξί-κλικ σε μια επίπτωση κατάστασης την απενεργοποιεί, χωρίς να τη διαγράφει από το φύλλο, ώστε να είναι διαθέσιμη αργότερα. Αυτό επιτυγχάνεται και με το πεδίο "αδρανής", στο φύλλο κατάστασης.
  • Μπορείς να τοποθετήσεις αποτελέσματα σε αντικείμενα, ώστε να δημιουργήσεις μαγικά αντικείμενα ή κειμήλια. Αν επιλέξεις το πεδίο "εξοπλισμός στο φύλλο αντικειμένου, το αντικείμενο πρέπει να μπει σε κάποια θέση εξοπλισμού για να δώσει τα αποτελέσματα στον χαρακτήρα. Σε διαφορετική περίπτωση, τα αποτελέσματα είναι ενεργά πάντοτε, όσο το κουβαλάς.

Πληροφορίες μάρκας

  • Πηγαίνοντας τον κέρσορα πάνω από μία μάρκα, θα δεις χρήσιμες πληροφορίες σε ένα πεδίο στο κάτω αριστερό μέρος της οθόνης. Αν δεν θέλεις, μπορείς να το απενεργοποιήσεις στις επιλογές.

Κλείδωμα μάρκας

  • Οι μάρκες πλέον μπορούν να κλειδωθούν από τον Κριτή, όπως τα tiles, ώστε να μην μετακινούνται κατά λάθος. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο για τους δύο νέους τύπους μάρκας που θα δεις αμέσως παρακάτω... 

Νέοι τύποι μάρκας

  • "Container" μάρκες μπορούν να τοποθετηθούν στον κόσμο του παιχνιδιού ως σεντούκια, δοχεία, ή απλά αντικείμενα στο έδαφος. Έχουν δικό τους φύλλο από το οποίο οι παίκτες μπορούν να πάρουν αντικείμενα και να τα μεταφέρουν στους χαρακτήρες τους, αρκεί να έχουν κατοχή του container actor (ownership).
  • "Notes" μάρκες μπορούν να τοποθετηθούν στον κόσμο του παιχνιδιού ως σημειώσεις και το κείμενό τους θα εμφανίζεται στις πληροφορίες μάρκας με ένα απλό πέρασμα του κέρσορα. Αυτές καλό είναι να μην είναι στην κατοχή (ownership) των παικτών, γιατί έχουν μια κρυμμένη ιδιότητα: Αν γράψεις δύο κάθετες γραμμές "//", αυτές και όλο το κείμενο μετά από αυτές δεν εμφανίζεται στις πληροφορίες μάρκας για τους παίκτες, αλλά μόνο για τον Κριτή! Αυτός είναι ένας γρήγορος τρόπος για τον Κριτή να ανατρέχει σε σημειώσεις χωρίς να χρειάζεται να ανοίγει παράθυρα.

Εικόνες: