Αναρτήσεις

Ψάχνοντας για παγίδες

Στο Ανδραγάθημα, δεν ψάχνεις για παγίδες παθητικά, απλά ρίχνοντας ένα ζάρι.

"Ωχ όχι, ένα κατεστραμμένο χωριό! Ποιος το έκανε αυτό;"

Ένας χρήσιμος πίνακας.

Ανδραγάθημα: Το επιτραπέζιο παιχνίδι ρόλων

Η ενασχόλησή μου με τα παιχνίδια φαντασίας ξεκίνησε από τα χρόνια του δημοτικού. Η πρώτη μου επαφή ήταν με το κλασικό HeroQuest, το οποίο με τις μινιατούρες και τα μπουντρούμια του άνοιξε τις πόρτες της φαντασίας μου. Αργότερα, αυτή η αγάπη εξελίχθηκε σε μια πιο βαθιά εμπλοκή με τη 2η έκδοση του Advanced Dungeons & Dragons (τα μαύρα βιβλία). Με τα χρόνια, συγκέντρωσα εκτεταμένη εμπειρία ως Game Master, δημιουργώντας διάφορους δικούς μου κανόνες (house rules) για να καλύψω τις ανάγκες των παιχνιδιών μας και να προσαρμόσω το σύστημα στο δικό μας στυλ.

Όταν οι ήρωες κρύβονται

Ενώ επιφανειακά παρόμοιο με άλλα επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων, το Ανδραγάθημα ξεχωρίζει για τη φιλοσοφία του σε κρίσιμα σημεία. Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες διαφοροποιήσεις του, είναι η απουσία των παραδοσιακών "skill checks" που συναντάμε σε άλλα παιχνίδια.

Η αξία του κινδύνου

Στα επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων, οι κανόνες είναι το πλαίσιο που επιτρέπει την αλληλεπίδραση των παικτών με τον κόσμο του παιχνιδιού και καθορίζει τις επιλογές τους. Παρ' όλα αυτά, δεν είναι όλοι οι κανόνες εξίσου επιτυχημένοι στη δημιουργία μιας ενδιαφέρουσας εμπειρίας. Πολλοί μηχανισμοί καταλήγουν να φαίνονται επουσιώδεις ή αδιάφοροι, κυρίως όταν δεν εμπεριέχουν ρίσκο. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι παγίδες. Αν οι παγίδες επιφέρουν μόνο ελαφριές συνέπειες, όπως ελάχιστη ζημιά, τότε δεν αποτελούν ουσιαστική απειλή. Αυτό μειώνει την ένταση του παιχνιδιού και καθιστά την παρουσία τους άσκοπη.

Η μεσαιωνική μάχη από την οπτική γωνία του πεζικού

Συχνά έχουμε μια παραπλανητική εικόνα στο μυαλό μας, για το πως διεξάγονταν οι μεσαιωνικές μάχες. Όλοι σε κάποιον βαθμό είμαστε επηρεασμένοι από το Χόλιγουντ, που παρουσιάζει τις συγκρούσεις ως χαοτικά λουτρά αίματος, με στρατούς να εφορμούν μανιασμένα ο ένας στον άλλον. Οι ιστορικές πηγές περιγράφουν μια διαφορετική πραγματικότητα, την οποία κατανοούμε καλύτερα με τη βόηθεια όσων γνωρίζουμε για την ανθρώπινη ψυχολογία.

Όπλα και ζημιά

Ένα από τα συστήματα που διαφέρουν σημαντικά ανάμεσα στα παιχνίδια ρόλων είναι ο τρόπος που χειρίζονται τα όπλα και τη ζημιά τους. Ας το εξετάσουμε από την οπτική γωνία του σχεδιαστή.